Gruppträningspass utomhus - så funkar det i praktiken

Många av våra gruppträningspass går alldeles utmärkt att köra utomhus. Och under rådande samhällssituation har vi också fått ytterligare möjligheter att vara kreativa och skapa nya pass som passar bra när man är ute. Vi hoppas att du uppskattar träning ute lika mycket som vi och att du passar på att testa några av våra pass utomhus!

För oss har det givetvis varit en omställning att gå från inne till ute, och vi lär sig under resans gång, med många tips och önskemål från alla er som tränar hos oss. Stort tack för det!

Givetvis förstår vi att det är en lika stor förändring för dig. Det som är så fint är att det som händer just nu verkligen visar allas goda vilja och att vi tillsammans gör det bästa för att lösa situationen så att vi fortsatt ska kunna träna och må bra.

Utomhusträning för alla

Vi försöker anpassa våra utomhuspass så att det ska passa alla, oavsett ålder eller tidigare erfarenhet. Ibland är vissa pass inriktade mot en specifik målgrupp, exempelvis seniorer eller familjer. Läs gärna beskrivningen av passet så får du veta mer om vad passet innehåller. Har du frågor är du välkommen att prata med oss i receptionen eller ringa så berättar vi mer.

Du bokar som vanligt på medley.se eller i appen, se outdoor training i schemat.

Våra utomhuspass

Några av de pass som vi just nu kör utomhus på våra anläggningar är; yoga, promenader, stavgång, backträning, zumba (dans), löpning, intervallträning, cirkelträning (vi varvar kondition- och styrkeövningar samt familjeträning - ett pass anpassat för hela familjen där barn från 10 år får vara med. Vi utökar och förändrar kontinuerligt så att det ska finnas variation över tid.

Distans till varandra även utomhus

Det är lika viktigt att vi håller avstånd till varandra när vi är ute som när vi är inne. Vi väljer därför att träna på stora öppna ytor eller promenera, springa med lagom avstånd till varandra. Givetvis tränar vi inte om vi inte känner oss fullt friska.

Frisk luft & dagsljus

En extra bonus med att träna utomhus är att vi förutom rörelse och träning även får frisk luft och dagsljus. Kanske utomhusträning även blir en standard på gruppträningsschemat framöver - när allt som händer just nu är över - frisk luft och dagsljus är ju något vi behöver året om för att må bra.

Glöm inte att ta på dig kläder efter väder.

Ta hand om dig och hoppas vi ses ute i vår!

/Åsa