Medley
Förändrade bokningsregler pass

Pga hög belastning på medley.se och appen då vi släpper pass kl 12 justerar vi nu bokningsreglerna. Pass är från tisdag 13/10 bokningsbara 72 timmar innan passet startar. Tack för din förståelse!

Bra magövningar att göra hemma

Har du svårt att komma på bra övningar för att träna magen? Blir det kanske lite mycket situps? Magträning behöver inte alls vara enformigt.

Bra magövningar att göra hemma

Att träna magen går att göra på många olika sätt. Här listar vi 4 övningar som stärker din mage och som går bra att göra hemma.
Att ha en stark mage är viktigt av flera anledningar. Svaga magmuskler kan bero på att ryggen är för stark. En stark mage påverkar din hållning och skapar balans mellan rygg och magmuskulatur. Den kanske främsta fördelen med en stark mage är att en stark bålmuskulatur i förlängningen kan förhindra ryggproblem.

Magövningar copy by@ExorLive


1. Liggande benlyft
Ligg på rygg med raka ben och armarna nedåt längs sidan lite utanför kroppen. Håll benen så raka som möjligt under hela övningen. Lyft benen uppåt till horisontellt läge, sänk benen sakta nedåt tills de nästan träffar golvet och repetera.

2.Sittande rotation av överkropp med hantel
Sitt på en matta med böjda höfter och knä och med en hantel i båda händer framför dig. Luta överkroppen lite bakåt och rotera överkroppen sakta mot varannan sida.

3. Bäckenlyft
Ligg på rygg med armarna snett ut åt sidan. Lyft upp benen och ha en liten böj i knäna. Lyft bäckenet rätt upp mot taket utan att svinga med benen och sänk långsamt tillbaka.

4.Plankan med utdrag av ben
Stå med stöd av armbågarna och tårna i golvet. Se till så att ryggen hålls rak under hela övningen. För det ena benet ut till sidan och in igen.

Lycka till med magträningen!